Toivoa ja toimintaa -hankkeen oppimateriaalit

7.8.2024

Tutustu uusiin opetusmateriaalipaketteihin!

Biologian ja maantieteen opettajien liitto julkaisi tällä viikolla Toivoa ja toimintaa -hankkeen osana upean uuden opetusmateriaalin, jossa kestävää kehitystä käsitellään 12 eri oppiaineen näkökulmasta. Uusien tehtäväpakettien avulla jokaisen opettajan on helppoa tuoda kestävän kehityksen teemat osaksi omaa opetustaan. Samalla teemojen käsittely nuorten kanssa monipuolistuu.

Oppiaineista mukana ovat biologia, elämänkatsomustieto, fysiikka, kemia, kotitalous, kuvataide, käsityö, maantiede, terveystieto, uskonto, yhteiskuntaoppi sekä äidinkieli ja kirjallisuus. Kullekin mukana olevalle oppiaineelle on julkaistu oma verkkosivu. Sivuille on koottu eri tahojen tekemiä valmiita tehtäviä, jotka soveltuvat erityisesti kyseisen oppiaineen opetukseen. Pääset tutustamaan tehtäväpaketteihin sekä niitä itsenäisesti selaille että tehtäväpaketteja esittelevien videoluentojen avulla.

Löydät tehtäväpaketit Toivoa ja toimintaa -sivustolta.

toivoajatoimintaa.fi/oppiaineet/

Materiaalit on toteutettu ulkoministeriön tuella. Niiden toteutukseen on osallistunut yli 80 opettajaa, järjestöä, tutkimushanketta ja muuta toimijaa. Lämmin kiitos kaikille toteutukseen osallistuneille ja innostavia hetkiä kestävän kehityksen teemojen parissa!