Nimikkolähetti Tuula Kosonen, Thaimaa, vieraili OLL:ssa torstaina 12.9.2024

20.9.2024

Nimikkolähetti Tuula Kosonen kertoi ja näytti kuvia elämästään Thaimaassa Opettajien Lähetysliiton Tarinoita maailmalta -illassa 12.9. toimistolla. Suomen Lähetysseuran palvelusvuosien varrella elämään on mahtunut monenlaisia vaiheita perheen kanssa. Tuula ja Kimmo Kosonen lähtivät työhön Thaimaahan lasten ollessa vielä aivan pieniä ja nyt lapset ovat jo aikuisia ja tilanne on monin tavoin erilainen kuin vuosia sitten. Mukaan on mahtunut mm. korona-aika, jolloin Tuulan ja Kimmon oli käytävä koronakaranteenissa ja elettävä eristyksissä hotellihuoneessa jopa kahden viikon jaksoja. Monet lasten kansainväliset koulukaverit ja harrastukset toivat oman mielenkiintoisen lisänsä perheen elämään. Työ on ollut Tuulan mielestä kiinnostavaa ja antoisaa, erityisesti yhteistyö raamatunkäännöstiimin kanssa.

Tällä hetkellä Tuula Kososen työsopimus on päättymässä Suomen Lähetysseurassa, joka luopuu kokonaan raamatun käännöstyöstä ensi vuoden puolella. Tuula on vaihtamassa työnantajaa jossakin vaiheessa, mutta saa näillä näkymin jatkaa raamatunkäännöstyötä aken kielelle toisen järjestön kautta. Kimmo Kososen työ on vaihtunut jo aikaisemmin. Opettajien Lähetysliitto haluaa olla mukana tukemassa akenkielisen raamatunkäännöstyön jatkumista myös tulevaisuudessa, jos mahdollista, joten saamme kuulla vielä jatkossakin tarinoita Thaimaasta Tuulan kertomina.

Tuula Kosonen Opettajien Lähetysliiton Tarinoita maailmalta-illassa 12.9.2024.
Yleisöä Opettajien Lähetysliiton Tarinoita maailmalta-illassa 12.9.2024. Tilaisuuteen saattoi osallistua myös etänä Zoomin välityksellä.